سرویسهای خبری
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
هنرمندان
درباره ما
تماس با ما
آرشیو یادداشت
سمت و سوی مجسمه سازی ما به کجا می رود؟
شهرداری ها با سیاست ارزان تر شدن پرتره ها و ایجاد حس رقابت در هنرمندان برای دستیابی و حصول به تعدادی پرتره محدود، مبادرت به طراحی رویداد ساخت پرتره با عنوان سمپوزیوم را رقم زدند، با توجه به تعداد زیاد مفاخر در کشور،ظرف حدود یک دهه این سیاستگذاری در اکثر شهرهای بزرگ به نوعی اپیدمی شد، به طوری که اکنون به عنوان تنها برگزارکنندگان سمپوزیوم پرتره در جهان علاوه بر تعداد این رویداد در حد زمانی کوتاه دستاوردهای زیادی هم به دست آورده ایم و دور نیست که در کتاب گینس این همه تلاش ثبت و ضبط شود.
بررسی مکاتب هنری
کوبیسم، ماجراجویی خلاقه پیکاسو
کوبیسم تحلیلی چنان منطقی و تئوری هایشان چنان معقول و منطقی بود که سبک های نقاشان گوناگون در این مکتب از هم غیر قابل تمیز شدند.
نگاهی به مکاتب هنری: بخش اول:
امپرسیونیسم، جنبشی برای رنگهای خاص پرنشاط
امپرسیونیست ها طبیعت گرا بودند و نور آنی را در نقاشی های خود به تصویر می کشیدند. توجه آنها به رنگ و نور بود.
نمایشگاه طراحی خیاو در گالری نگر
کشاندن مخاطب به عمق وجودی اثر هنری
نمایشگاه طراحی در ایران به شکلی جا افتاده استکه مجموعهداران کمتر به آن توجه نشان میدهند و مخاطبانش قشر خاصی از جامعه هنر را در بر میگیرد این اتفاق به خودی خود ضعفی در جامعه تجسمی محسوب میشود.
ویرانهسازی، نمونهای از مدیریت مظفری بر دنیای هنر ایران
موزه هنرهای معاصر آبادان، خداحافظی با یک رویا
مظفری را باید با به تعطیل کشاندنها شناخت و از او با این عنوان یاد خواهد شد. موزههایی که میتوانست چشم و چراغ هنر ایران باشد را وی به تعطیلی کشانده است.
آهای مرکز تجسمی از خواب بیدار شو
لطفا گالریها را ببندید
در شرایطی که کرونا در حال پیشرفت هر روزه است و جان هموطنانمان را میگیرد، گالریها بدون توجه به شرایط موجود اقدام به بازگشایی نمایشگاههای خود کردهاند و هیچ نظارتی هم از سوی مرکز تجسمی بر آنها نیست.
نگاهی به نمایشگاه تنشن در گالری سهراب
آیا مفهوم هنر در ایران عوض شده است؟
نداشتن خلاقیت فردی ناخودآگاه هنرمند را به سمت اقتباس یا برداشت مستقیم از دیگر هنرمندان جهان میکشاند.
بیاصالتهایی که با اصالت می شوند/ پول بده بیا تو نمایشگاه
استفادهی ابزاری از لوگوی ارگانهای هنری دامنگیر فضای تجسمی شد
مشکل از آنجایی شروع می شود که آثار هنری بدون کارشناسی توسط کارشناسان مربوطه هنری و با پرداخت مبالغ زیاد به عنوان ورودی چه در فضای مجازی و چه خارج از آن به نمایشگاه ها راه پیدا می کنند.
سه جنبه ی نقد هنرى
هر اثر هنرى، در کل یکتا و منفردى «ارگانیسمى» مستقل و هنرى و برخوردار از «حیات» و واقعیتى خاص خویش است. ولى، از این گذشته، پدیدارى تاریخى نیز به شمار می رود .
نقد ساختاری مصاحبههای آنلاین در اینستاگرام
از خالهبازیهای اینترنتی تا نقد و تحلیل
برخی از لایوهای شبانه اینستاگرام هنرمندان هنر معاصر و فلسفه وجودی هنر از چند بعد مختلف کند و کاو میکند ولی گاهی هم بیشتر شبیه یک خالهبازی و گله و شکایت است.
«
...
2
3
4
5
6
7
8
»
پربازدیدترین ها
عرب نرمی : رهایی در خلق اثر را مقدم بر همه چیز می دانم
رونمایی از آرتیستبوک علیاکبر صادقی در ایرانشهر
«پیکاسو در تهران» تا 13 خرداد تمدید شد
کلانتری خالق منظره های کاه گلی
برگزاری مراسم ویژه در موزه هنرهای معاصر تهران
پنج نقاشی متفاوت از حیوانات
شبهای پر ستاده به غیر از آثار ونگوگ
نمایشگاهی از آثار «جی. ام. دبلیو ترنر»با موضوع منظره
آخرین اخبار
«پیکاسو در تهران» تا 13 خرداد تمدید شد
پنج نقاشی متفاوت از حیوانات
کلانتری خالق منظره های کاه گلی
شبهای پر ستاده به غیر از آثار ونگوگ
نمایشگاهی از آثار «جی. ام. دبلیو ترنر»با موضوع منظره
برگزاری مراسم ویژه در موزه هنرهای معاصر تهران
عرب نرمی : رهایی در خلق اثر را مقدم بر همه چیز می دانم
رونمایی از آرتیستبوک علیاکبر صادقی در ایرانشهر
لایحه حمایت از هنرمندان در دستورکار امروز مجلس
باسکیا صدر نشین حراج ساتبیز نیویورک
خانه
اخبار
فراخوانها
جشنوارهها
گالریها
بین الملل
چندرسانهای
پرونده حراج تهران
اقتصاد هنر
درباره ما
تماس با ما
کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
@TajasomiOnline
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019
www.TajasomiOnline.ir
, All rights reserved.
Powered by
www.dorweb.ir