سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 26473
تاریخ انتشار : 1400/08/16 10:12

شالویی:خلاقیت مشخصه اصلی و همیشگی آثار کامبیز درمبخش است



سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت کامبیز درم بخش، گفت: خلاقیت مشخصه اصلی و همیشگی آثار زنده یاد درم بخش است.

به گزارش تجسمی آنلاین، در پیام تسلیت محمود شالویی آمده است: کامبیز درم بخش اهل دیدن بود، دنیای پیرامون، پدیده ها و ناراستی های فرهنگی و اجتماعی و انسانی را دقیق می دید و خلاقانه در طرح ها و کاریکارتوهایش بیان می کرد. خلاقیت مشخصه اصلی و همیشگی آثار درمبخش است،

نگاه و قلمش به همه آثارش وجوه مشترکی داده اما خلاقیت که عنصر جدانشدنی در کارهای این هنرمند است  هر اثری را از دیگری متمایز می کند.

کامبیز درمبخش هنرمند بود، آرام و مهربان. کم می گفت اما دیدن و دقیق دیدن را با کوتاهترین و گویاترین بیان یاد می داد و در کار هنر مستمر، با اراده و فعال بود.

در گذشت استاد کامبیز درمبخش را به خانواده عزیزش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و علو درجات را برای زنده یاد درمبخش از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. یادش گرامی

کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کاریکاتور که از چندی قبل درگیر بیماری کرونا شده بود، امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در سن ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت. 

کامبیز درم‌بخش (۸ خرداد ۱۳۲۱ در شیراز) طراح، کاریکاتوریست و گرافیست بود. او برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چند نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار  کرده است.

آثار درم‌بخش در موزه‌های هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر خانه صبا، کتابخانه ملی، مان هنر نو، موزه سندیکای گرافیست‌های ایران، موزه آوینیون پاریس، موزه کاریکاتور بازل سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضدجنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور استامبول ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان نگهداری می‌شود.

در کنار این فعالیت ها درم‌بخش در حوزه تبلیغات تصویرگری کتاب کودک، پوستر، فیلم کوتاه، کارت پستال، تقویم هم فعال بود و از اواسط دهه ۸۰ وارد انیمیشن‌سازی هم شد. آثار وی با خطوطی ساده و سیاه روی زمینه سفید کاغذ شکل می‌گرفت و کاراکترهایی را به وجود می‌آورد که در هر تابلو روایت‌گر داستانی متفاوت و تأثیرگذار هستند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir