سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 39009
تاریخ انتشار : 1401/12/10 09:10

از کارناوال نگاره‌ها در برج آزادی تا اجرای پرفورمنس درگالری آرتیبیشن



نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «کارناوال؛ نگاره‌ها»، «دست‌هامان» و «رویا و خیال» در آسمان برج آزادی، گالری آرتیبیشن و فرهنگسرای بهمن سه اتفاق هنری در هفته پیش رو خواهند بود.

به گزارش تجسمی آنلاین، این نمایشگاه به کیوریتوری سجاد آقابابائی و به همت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و موسسه فرهنگی هنری خانه‌ی هنر باروک جمعه ـ ۱۲ اسفند ماه ـ ساعت ۱۵ در تالار «آسمان» برج آزادی افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه همچنین آثار هنرمندانی از استان‌های قزوین، گیلان، کردستان، مشهد و قم شرکت داده شده است.

این نمایشگاه تا ۱۹ اسفند در برج آزادی دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ از آن بازدید کنند.

**برگزاری پرفورمنس نقاشی بداهه با نگاه اجتماعی

پرفورمنسی از علیرضا آسانلو با عنوان «دست‌هامان» در گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود.

پرفورمنس «دست‌هامان» به عنوان هفتمین اجرای آسانلو با حضور مخاطبان محسوب می‌شود که با نگاه اجتماعی شکل می‌گیرد. 

«دست‌هامان» با نقاشی بر بوم بزرگ به صورت بداهه با حضور جمعی از حاضران انجام می‌شود. 

در استیتمنت این پرفورمنس نوشته شده است: «هنرمندان مشهوری مانند، فرانسیسکو گویا، پابلو پیکاسو، مارسل دوشان، هانا هوش، ماکس بکمان و ... در طول تاریخ هنر تجسمی دست به خلق اثر در خلوتشان و بر پایه‌ی وقایع اجتماعی زدند، اما آن لحظه‌ی ناب خلق اثر از دید مخاطب پنهان مانده است و شاید بسیاری از اهالی و علاقه‌مندان هنر بارها به چگونگی حال و هوای هنرمند در خلق اثر اندیشیده باشند. هنر معاصر این تصور و اندیشه را ممکن ساخت و پرفورمنس‌های متعددی با این رویکرد اجرا شدند و هنر را به عنوان حرکت و کارکردی برای مخاطب در نظر گرفتند.»

علیرضا آسانلو بر اساس آنچه از جامعه و بحران‌های ناشی از آن بر ما رخ داده، مخاطب را به لحظات خلق اثری بداهه در باب همبستگی دست‌های‌مان دعوت می‌کند و جمعی را مقابل پراکندگی قرار می‌دهد تا با یکدیگر اجرای «دست‌هامان» را از دریچه‌ی هنر این هنرمند ببینیم.»

این پرفورمنس روز جمعه در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری آرتیبیشن به آدرس: تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ اجرا می‌شود.

**برپایی ۳ نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای بهمن

آثار نقاشی سه هنرمند جوان در قالب یک نمایشگاه با عنوان «رویا و خیال» تا پایان سال جاری در فرهنگسرای بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه تعداد ۸۰ تابلو اثر نقاشی با تکنیک‌های رنگ روغن (آکریلیک)، سیاه قلم و اکولینو دیجیتال آرت، به تصویر کشیده است.

زهرا شکری، سارا آخرتی و الهام چلنگر هنرمندان جوانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه نقاشی «رویا و خیال» همزمان با مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۴ روز سه شنبه نهم اسفند ماه درگالری فرهنگسرای بهمن آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و قرار است در روزهای سه شنبه ۱۶ و چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه با حضور هنرمندان صاحب اثر دوکارگاه هنری درکنار هنرجویان و مشتاقان هنر نقاشی، در محل برپایی این نمایشگاه برگزار کند.

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار ارائه شده در این نـمایشگاه می‌توانند همه روزه به نشانی: بزرگراه نواب_جنوب، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، گالری فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند؛ یا برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن: ۰۲۱۵۵۰۵۸۸۳۲تماس بگیرند.

منبع:ایسنا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir