سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40115
تاریخ انتشار : 1402/04/06 12:01

معاون امور هنری وزیر فرهنگ :آغوش وزارت ارشاد به روی هنرمندان باز است



محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ درباره انتخاب دبیران جشنواره‌های مختلف «فجر» گفت: به حمدلله با تلاش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران شوراها، دبیران بخش‌های مختلف فجر در حال انتخاب هستند.

به گزارش تجسمی آنلاین، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخاب دبیران جشنواره‌های مختلف «فجر» گفت: به حمدلله با تلاش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران شوراها، دبیران بخش‌های مختلف فجر در حال انتخاب هستند و هنوز در ابتدای تابستان هستیم و فرصت را از دست نداده‌ایم.

دبیران جشنواره فجر تا پایان تیرماه معرفی می‌شوند

وی در توضیح بیشتر درباره انتخاب دبیران فجر تصریح کرد: در عرصه هنر‌های نمایشی و موسیقی، چون حساسیت‌ها زیاد است، ملاک‌های مختلفی برای انتخاب دبیر رعایت می‌شود، مثل توانایی علمی و اجرایی؛ یعنی ابتدا مدیران کل فرهنگ و ارشاد پیشنهادات خود را مطرح می‌کنند، درباره پیشنهادات بحث می‌شود، سپس روی یک نفر توافق می‌شود و مذاکره صورت می‌گیرد، پس از آن هم مراحل اداری و استعلامات انجام می‌شود که طبق روال منطقی و عادی تا آخر همین ماه انتخاب دبیران بخش‌های مختلف همچون دبیر فیلم فجر صورت می‌گیرد.

آغوش وزارت ارشاد به روی هر فردی که سیادت قانون و جمهوری اسلامی را بپذیرد، باز است

سالاری درباره افرادی که در این مدت به دلائل مختلف همکاری خود را در عرصه‌های هنری با بدنه وزارتخانه قطع کردند، گفت: اصل ماجرا این است که راه کاروان از سمت ما باز است. وزارت‌خانه آغوشش به روی هر فردی که سیادت قانون و جمهوری اسلامی را بپذیرد، گشوده است، اما اینکه هنرمندی احساس کند که فراتر از قانون است و می‌تواند قوانین موضعه را زیرپا بگذارد، به این علت که هنرمند است، چنین چیزی مورد قبول نیست.

هیچکس فراتر از قانون نیست

وی با تأکید براینکه هیچکس فراتر از قانون نیست و هنرمند و غیرهنرمند هم ندارد، گفت: قانون باید به بهترین نحو اجرا شود، البته اغماض‌هایی هم با سعه صدر انقلابی صورت گرفته است، همچنان که الان شاهد اجرای کنسرت‌ها و تئاترهایی هستیم که قبلا شاید هنرمندانشان دچار مشکلاتی هم شده باشند اما دو مرتبه برگشتند و اجرا می‌روند.

سالاری در ادامه افزود: از سوی دیگر افرادی که تخلف قانونی دارند یا شئونات نظام را رعایت نمی‌کنند نخست باید تکلیفشان را با خودشان مشخص کنند، نظام برای این افراد نمی‌تواند خدمتی انجام دهد، برخی‌ها دوست دارند مخالف‌خوانی کنند یا ژست اپوزیسیون بگیرند، این‌ها دنبال درآمدزایی هستند هر چقدر هم که برای این‌ها تلاش کنیم، کاری نمی‌توانیم انجام دهیم چرا که با ما همراهی نخواهند کرد، برای چنین قشری ما هیچ برنامه‌ای نداریم.

اهمیت احیاء جشنواره‌های منطقه‌ای

وی در پاسخ به این سوال که برای رویش‌ها چه سیاستی را اتخاذ شده، گفت: اول اینکه احیای جشنواره‌های منطقه‌ای در همین راستا صورت گرفته است، جشنواره‌های منطقه‌ای کمک می‌کند که استعداد‌های نو شناخته شوند، دوم اینکه آموزش‌های تخصصی و عمومی برای استان‌ها و شهرستان‌ها باید صورت بگیرد. این آموزش‌ها در همه حوزه‌های هنر در حال انجام است که بعد در یک فرآیند کلان‌تر استعدادها بررسی شده و به تدریج به چرخه حرفه‌ای هنر این افراد تزریق می‌شوند. طبیعتا در چنین شرایطی ما دنبال چهره سازی و تشکیل مجموعه‌هایی از نیرو‌های خلاق با اصالت، هنرمند و با دیانت هستیم که بتوانند آینده هنر این کشور را تضمین کنند.

سالاری اظهار داشت: در کنار این کار‌ها رایزنی‌هایی هم با دانشگاه‌های هنری صورت دادیم تا بتوانیم تعدادی هنرمند دانشجو و استاد که شاید به دلائل خصوصیات فردی گوشه‌گیری را بیشتر از حضور در صحنه انتخاب کردند، درگیر بخش‌های هنری کنیم. در مجموع یکی از اهداف ما در حوزه هنر، کشف و بالندگی استعداد‌های جدید است که تا الان در حوزه موسیقی، تجسمی و تئاتر فعالیت می‌کردند. جشنواره موسیقی جوان، تجسمی و منطقه‌ای تئاتر نیز چنین هدفی را دنبال می‌کند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir