سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40189
تاریخ انتشار : 1402/06/28 10:27

آماده سازی موزه هنرهای معاصر برای نمایشگاه جدید



موزه هنرهای معاصر در حال آماده‌سازی برای نمایشگاه بعدی است.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه «همچنان جاری» پس از گذشت حدود دو ماه پایان یافت. این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر برپا شده بود و حالا موزه تعطیل و در حال آماده‌سازی نمایشگاه بعدی است.

موزه‌ هنرهای معاصر تهران تا روز ۲۲ شهریور ماه میزبان نمایشگاه «همچنان جاری» بود. این نمایشگاه ۲۸ تیرماه همزمان با آغاز ماه محرم در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده بود.

این نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر بود که با عنوان «همچنان جاری» با آثاری از گنجینه موزه و گنجینه حوزه هنری به نمایش درآمد.

موزه
 

همچنین در کنار برگزاری این نمایشگاه سلسله نشست‌های تخصصی نمایشگاه «همچنان جاری» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. این نشست‌ها با حضور پژوهشگران هنر، نقاشان سبک قهوه‌خانه‌ای و منتقدان به بررسی ابعاد و تاثیر سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای به سایر عرصه‌ها پرداخت.

موزه
 

در نمایشگاه «همچنان جاری» ۸۰ اثر از ۳۵ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و گنجینه حوزه هنری از جمله محمد حسین حلیمی، محمود جوادی پور، روح الله مفیدی، محمد تجویدی، مرتضی ممیز، کاظم چلیپا، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز، عبدالحمید قدیریان، رحیم ناژفر، محمد گنجی، حبیب الله صادقی، حسن اسماعیل زاده، پرویز کلانتری، سید حسین تفتی، ابوالفضل عمومی، عباس بلوکی فر، علی اکبر لرنی، محمدعلی ترقی جاه، صادق تبریزی، رضا حمیدی، احمد خلیلی، محمدفراهانی، حسین همدانی، مرتضی اسدی، حسین خسروجردی، مصطفی گودرزی، مرتضی گودرزی، غلامعلی طاهری، علی شیخی، ناصر پلنگی، کامیار صادقی و... به نمایش گذاشته شده بود.

موزه
 

این نمایشگاه با توجه به موضوع خود، تعداد قابل توجهی از  نقاشی‌های سبک قهوه‌خانه‌ای را به روی دیوار برده بود؛ چراکه نقاشی «قهوه‌خانه‌ای»  شاخص‌ترین سبک‌هایی است که داستان عاشورا را به تصویر کشیده است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir