سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40209
تاریخ انتشار : 1402/07/12 14:15

رونمایی نسخه نفیس از «میرعماد»



کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان اقدام به رونمایی از نسخه خطی نفیس که کتابت ممتاز «میرعماد» به سال 1007هجری قمری است، کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین،نسخه خطی نفیس میرعماد که در کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان نگهداری می‌شود، به مناسبت ولادت پیامبر (ص) رونمایی شد.

این کتاب مرقع خط به شماره ۱۵۶۵ دارای ۲۷ قطعه در سطرهای متفاوت و به چلیپاست که به خط نستعلیق و کتابت ممتاز «میرعماد» به سال ۱۰۰۷ هجری قمری و «عبدالرشید» و «عباس نوری» به تاریخ ۱۲۳۷ هجری قمری است که نقل از خط میرعماد کرده‌اند.

نسخه+خطی
 

این نسخه، بسیار ممتاز و اعلا بوده و دارای جدول و کمند زرین با حواشی الوان و مذهب مرصع با تسمه‌اندازی است، که بین سطرها، طلااندازی دندان‌موشی با گل و برگ ریز دارد.

این اثر قاجاری، شامل مجموعه ابیاتی از سعدی و حافظ و جامی است و رونمایی آن به مناسبت ولادت پیامبر (ص)، شعری است که به ایشان اشاره شده است.

نسخه+خطی
 


این نسخه مرقع در کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان نگهداری می‌شود که به مناسبت ولادت پیامبر (ص) برای لحظاتی خارج شد و مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت. این مرقع درحال حاضر نمایش عمومی ندارد.

نسخه+خطی
 

در کتابخانه سلطنتی کاخ گلستان درحال حاضر بیش از سه‌هزار نسخه خطی و نفیس نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین آن‌ها، آثاری به خط کوفی و منسوب به امامان حسین و حسن عسگری (ع) است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir