سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 40227
تاریخ انتشار : 1402/07/22 15:05

بازسازی نقاشی آسیب دیده بنکسی



وزارت فرهنگ ایتالیا اعلام کرده است که نقاشی دیواری آسیب‌دیده بنکسی در ونیز بازسازی می‌شود، اگرچه برخی منتقدان معتقدند اینچنین آثار با تخریب تدریجی طبیعی محیط معنی پیدا میکنند.

به گزارش تجسمی آنلاین، ویتوریو اسگاربی، معاون وزیر فرهنگ ایتالیا، در بیانیه‌ای گفت که این بازسازی توسط یک «بانک مهم» تأمین مالی خواهد شد. کنفرانس خبری که برای این موضوع برنامه ریزی شده بود بدون توضیح بیشتر لغو شد.

این نقاشی دیواری با عنوان کودک مهاجر (۲۰۱۹) روی دیوار ساختمانی در امتداد کانال ریو نووو در قلب منطقه دورسودورو ونیز نقاشی شده است. این تصویر کودکی را نشان می دهد که شراره ای را بالا گرفته و جلیقه نجات به تن دارد. این نقاشی دیواری یک شبه در ماه مه ۲۰۱۹ ظاهر شد و تنها یکی از دو اثری است که به هنرمندان خیابانی بریتانیایی ناشناس در یکی از شهرهای ایتالیا نسبت داده شده است.

کودک مهاجر به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده است، اما سال ها قرار گرفتن در معرض محیط مرطوب خسارات قابل توجهی به بار آورده است. این وضعیت باعث ایجاد مشاجره هایی در بین مردم محلی شهر و جامعه هنری بزرگتر در ایتالیا شد که آیا باید اجازه داده شود به تدریج محو شود یا نه؟ منتقدان بر سر هدف اساسی هنر خیابانی اختلاف نظر داشتند: آیا ماهیت زودگذر آن موضوع مهم نبود؟

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir