سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 41245
تاریخ انتشار : 1402/07/30 08:33

مشارکت هنرمندان بین‌المللی در «ذهن هنرمندانه» قطر



سایت ArtDayMe خبر داده است بنیاد قطر که توسط بانوی اول قطر تاسیس شده است نمایشگاهی با مشارکت هنرمندان بین‌المللی دوحه (IAD) زیر عنوان «ذهن هنرمندانه» شکل داده است که تقاطع هنر، سلامت و تندرستی را جشن می‌گیرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، این نمایشگاه که از ۱۰ اکتبر شروع شده و تا ۳۰ اکتبر در گالری Multaqa (مرکز دانش‌آموزی شهر آموزش) ادامه دارد ، برای عموم آزاد است و در آنجا می‌توانند قدرت دگرگون‌کننده شیوه‌های هنری را به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای ابراز وجود و شفا کشف کنند.

سی و یک هنرمند از پیشینه‌های مختلف در نمایشگاه «ذهن‌های هنرمندانه» شرکت کرده‌اند که اهمیت سلامت روان را روشن می‌کند و مخاطبان را تشویق می‌کند تا تابوها پیرامون سلامت روان را بشکنند، و گفتگوهای آزاد درباره رفاه همه جانبه را تشویق می‌کنند.

خانم آمیرا ال آجی ، مدیر هنری بنیاد قطر ( QF ) Ameera Al Aji در این باره گفت : «هنر توانایی استثنایی در شفا و توانمندسازی ما دارد، زیرا ابزار منحصربه‌فردی برای ابراز وجود فراهم می‌کند. نمایشگاه Artful Minds مظهر این مفهوم است.

آمیرا ال آجی افزود: ما از همکاری با IAD برای ساختن تجربه‌ای فراگیر که گفت‌وگو پیرامون سلامت روان و قدرت هنر را تقویت می‌کند، هیجان‌زده هستیم.»

او افزود: « گروه متنوعی متشکل از ۳۱ هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند ، از جمله هنرمندان متخصص در پزشکی و مهندسی. این تنوع ما را قادر می‌سازد تا سبک‌های هنری آن‌ها را برای درک تفاوت‌های ظریف سلامت روان تطبیق دهیم. آثار هنری آن‌ها از اکسپرسیونیسم انتزاعی تا رئالیسم ناب را شامل می‌شود که منعکس‌کننده چالش‌هایی است که افراد با آن مواجه هستند، از جمله چالش‌های ذهنی.»

 

ال آجی بر اهمیت گفتگوهای بیشتر در مورد سلامت روان تاکید کرد. او گفت: «هرچه بیشتر در مورد سلامت روان صحبت کنیم، سطح آگاهی در مورد آن را بیشتر می‌کنیم. در QF، هدف ما این است که با سازماندهی کارگاه‌هایی که در طول ذهن‌های هنری به روی عموم باز است، اعضای جامعه را برای شکستن انگ سلامت روان برانگیزند.

قطر
 

هلا الجعفری، هنرمند تجسمی سوری و طراح داخلی مقیم قطر، در این نمایشگاه برای کمک به افزایش آگاهی در مورد سلامت روان شرکت دارد و می گوید: در جامعه ما، سلامت روان موضوعی غیرقابل مذاکره است و من می‌خواستم از طریق آثار هنری‌ام به افزایش سلامت روان کمک کنم.»

اثر هنری الجعفری – نقاشی رنگ روغن با عنوان «نان شکستن» – بر اهمیت ارتباطات اجتماعی در زندگی افرادی که با چالش‌های سلامت روانی مواجه هستند، تأکید می‌کند. او گفت: «تعاملات اجتماعی نقشی اساسی در افزایش یا بدتر شدن سلامت روانی افراد دارد.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir