سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 41249
تاریخ انتشار : 1402/07/30 11:51

کریستیز در قرق هنرمندان عرب



حراج خانه کریستیز لندن گزیده ای جذاب از مجموعه Dalloul یکی از مهم ترین مجموعه داران هنر عرب را ماه آینده چکش می زند.

به گزارش تجسمی آنلاین، این فروش خاص کریستیز زیر عنوان Marhala خواهد بود که از مجموعه Dalloul منتخب شده و در خانه کریستیز لندن در شامگاه ۹ نوامبر در معرض فروش قرار می گیرند.

در این حراج ۴۸ اثر از جمله آثاری از محمود سعید، محمد ملحی، اتل عدنان، سامیه حلبی، دیا العزاوی، اینجی عفلاتون و ابراهیم الصلاحی Mahmoud Said, Mohamed Melehi, Etel Adnan, Samia Halaby, Dia Al Azzawi, Inji Efflatoun and Ibrahim El-Salahi.به روی میز حراجی می روند.

ریدا موم نی، Ridha Moumni معاون رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا کریستیز می‌گوید: «مجموعه‌ای که ما می‌فروشیم احتمالاً قوی‌ترین و تأثیرگذارترین مجموعه‌ای است که در مدت زمان طولانی به بازار آمده است. تقریباً همه هنرمندانی که ما داریم سوپراستار هستند.»

او می گوید: «به همین دلیل است که فروش کاملاً دیدنی است، کیفیت کارهایی که ارائه می کنیم بسیار بسیار بالاست. فکر نمی‌کنم مجموعه‌ای قابل مقایسه برای مدت طولانی به فروش برسد.»

مجموعه دالول به عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن و معاصر عرب در جهان در نظر گرفته می‌شود که شامل قطعات ارزشمندی از سراسر خاورمیانه است.

جمع آوری این مجموعه توسط زوج مجموعه‌دار هنری رمزی دالول و ساعده الحسینی دالول آغاز شد. این زوج در دهه ۱۹۷۰ شروع به خرید هنر عرب کردند. این مجموعه اکنون توسط پسرشان دکتر بازل دالول و موسسه هنرهای تجسمی او در بیروت، بنیاد هنری رمزی و ساعده دالول DAF نظارت می شود.

موم نی می گوید: «این واقعا منحصر به فرد است. "شما خانواده های زیادی ندارید که آثار هنری عربی را برای تقریباً شش دهه جمع آوری کرده باشند."

دالول و موم نی با هم کار کردند تا منتخب فروش کریستیز را انتخاب کنند. جدایی با قطعاتی از مجموعه والدینش ممکن است برای دالول یک فرآیند احساسی باشد، اما بخشی از ماموریت او برای ادامه میراث آنهاست.

دکتر بازل دالول مدیر بنیاد دالول Dalloul Art Foundation در این باره می‌گوید: «پدر من یک کلکسیونر هنر رویایی بود که تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۱ به جمع‌آوری ادامه داد. من به میراث او در جمع آوری ادامه می دهم و متعهد به حمایت از استعدادهای جدید و نوظهور در سراسر منطقه هستم و در عین حال این شاهکارها را مورد توجه نسل جدیدی از مجموعه داران در سراسر جهان قرار می دهم.

او می‌افزاید: «پدر و مادر متوفی من آثار هنری را جمع‌آوری کردند و آثار هنری مدرن و معاصر را از کریستیز طی سال‌ها به دست آوردند و من همچنان به این کار ادامه می‌دهم. مدتی است که بحث فروش تعداد کمی از آثار با ریدا مومنی مطرح شده است. یکی از نکات برجسته حراج Marhala، و قطعه ای با بالاترین برآورد، Said’s Fille a l’imprime (دختری با لباس چاپ شده) است. قدمت این نقاشی رنگ روغن به سال ۱۹۳۸ و در دوران اوج هنر این هنرمند مصری برمی گردد. این کار بین ۴۵۵۰۰۰ تا ۷۱۵۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. موم نی می گوید: «این یک خیره کننده مطلق است. «ممکن هست اثر محمود سعید در نگاه نخست چندان جذب تان نکند اما وقتی با آن همنشین می شوید، کاملاً تحت تأثیر نقاشی او قرار می گیرید.»

دو نقاشی از مروان کساب باچی که به مروان معروف است نیز به نمایش گذاشته شده است. Kopf links gedreht (سر به چپ چرخید) نماد پرتره‌های منظره‌ مانند چرخشی است که هنرمند فقید سوری با آنها شناخته شده است. بین ۲۳۴۰۰ تا ۳۲۵۰۰ دلار تخمین زده می شود.

موم نی می‌گوید: «ما یک مروان از سری عروسک‌های عروسکی هم داریم. "این یک نقاشی بسیار کمیاب است." ماریونت که در سال ۲۰۱۴ نقاشی شده است، بین ۷۸۰۰۰ تا ۱۰۴۰۰۰ دلار تخمین زده می شود.

حلبی نیز از طریق دو اثر در فروش ارائه شده است. «سبز و زمین» او که در سال ۲۰۱۴ نقاشی شده است، رویکردی پر جنب و جوش و پر جنب و جوش او نسبت به انتزاع را نشان می دهد که در خروجی او خاص شده است. این کار بین ۵۲۰۰۰ تا ۷۸۰۰۰ دلار تخمین زده می شود.

از سوی دیگر، «بازگشت» نمونه‌ای از کارهای او در اواخر دهه ۱۹۷۰ است، زمانی که هنرمند به روش‌های انتزاعی می‌پردازد که این تصور را ایجاد می‌کند که مناظر به تصویر کشیده شده از درون نورانی شده‌اند. این اثر که در سال ۱۹۷۸ تولید شد، قیمتی بین ۹۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ دلار دارد.

این در حالی است که اثری مسحورکننده از الصلاحی بین ۳۹۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. این اثر که در سال ۲۰۰۱ با جوهر رنگی روی تخته بریستول خلق شده است، انتزاعی از درخت نخل است که با خطوط افقی و عمودی تمیز به تصویر کشیده شده است.

یک اثر وینیل بدون عنوان از ملحی نیز با توجه به ادغام آن از خط عربی، برجسته و نادر است. این اثر که در سال ۱۹۸۲ تولید شد، دارای الگوهای جزر و مدی خاص هنرمند مراکشی است و بین ۹۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ دلار تخمین زده می شود. کتاب الطیب صالح عدنان، داو البیت، اثری که نشان دهنده رویکرد مورد علاقه او در کتاب لپورلو است، یکی دیگر از آثار ارزشمند این منتخب است. یک قطعه ۲۶ صفحه ای که در سال ۲۰۱۱ با استفاده از آبرنگ و جوهر بر روی کاغذ ژاپنی ساخته شد، این اثر بین ۵۲۰۰۰ تا ۷۸۰۰۰ دلار تخمین زده می شود.

موم نی تاکید می کند که بسیاری از آثار ارائه شده به خودی خود شاهکار هستند و در حراج های دیگر به عنوان نکات برجسته فردی در نظر گرفته می شوند.

موم نی می‌گوید: «ما یک نقاشی شگفت‌انگیز از دیا العزاوی داریم، صورت سومریا، که در نمایشگاه بیروت در دهه ۶۰ طلایی بود که اخیراً بسته شد.

ما تصاویر استثنایی از احمد ماتر از سریال Human Highway داریم. ما یک تابلوی بدون عنوان شگفت‌انگیز و در مقیاس بزرگ از ایمن بعلبکی از سال ۲۰۰۹ داریم که یکی از نکات برجسته این فروش است.

آثار هنری که در حراج کریستیز به فروش می‌رسند بخش کوچکی از مجموعه Dalloul است که شامل بیش از ۳۰۰۰ قطعه است.

دالول می گوید که تصمیم برای فروش آثار هنری منتخب، با هدف تنوع بیشتر مجموعه صورت می گیرد. والدین دالول آثار مدرن متعددی را از هنرمندان منفرد به دست آورده بودند. این مجموعه با فروش برخی از آنها، قصد دارد نام های امروزی بیشتری را وارد بازار کند.

دالول می‌گوید: «تصمیم گرفته‌ام تعدادی از آثار مجموعه دالول را در کریستیز بفروشم تا مجموعه را اصلاح کنم و همزمان به رشد آن با شناسایی و جمع‌آوری استعدادهای جدید و هنرهای نوظهور عرب ادامه دهم». منتخبی از آثار هنری دالول در فریز لندن به نمایش گذاشته شد که روز یکشنبه به پایان رسید. منتخبی از قطعات در شعبه کریستیز دبی از ۲۳ تا ۲۶ اکتبر قبل از تماشای لندن از ۱ تا ۸ نوامبر به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir