سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42386
تاریخ انتشار : 1402/10/11 15:00

اقدام موزه اورسی برای بزرگداشت امپرسیونیسم



موزه اورسی نمایشگاهی با توجه به یک واقعه هنری در سال 1874 میلادی که محل ظهور هنر پیشروی امپرسیونیسم به شمار می رود برگزار خواهند کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، اگر به سال ۱۸۷۴ در پاریس بازگردیم، زمانی که «بارون اوسمان» شهر را بازسازی کرده و بلوارهای بزرگ را ایجاد کرده است،‌ کار ساخت خانه اپرای ملی تقریباً به پایان رسیده است.

در این فضای آمیخته با مدرن‌سازی، صنعتی‌سازی و تجارت، گروهی از هنرمندان فرانسوی عمدتاً ناشناخته به این نتیجه می‌رسند که زمان آن فرا رسیده که تأثیری از خود به جای بگذارند.

در پانزدهم آوریل سال ۱۸۷۴ میلادی بود که این هنرمندان در استودیو واقع در شمال رود «سن»‌ یک عکاس دور هم جمع شدند تا نمایشگاه مستقلی از آثار هنری که از سوی داوران نمایشگاه سالانه رسمی «سالن‌»‌ رد شده بودند را برگزار کنند.

از اعضای حدودا ۳۰ نفری این انجمن ناشناس نقاشان، مجسمه‌سازان و چاپگرها به «کلود مونه»‌،‌ «پیر آگوست رنوار»،‌ «ادگار دگا»،‌ «کامی پیسارو» و «پل سزان»‌ می‌توان اشاره کرد. سبک یا دیدگاه هنری این افراد شباهت چندانی به هم نداشت ولی همگی دوست داشتند که جهان را همانطور که هست به نمایش بگذارند.

نمایشگاهی که این گروه از هنرمندان برگزار کردند که نه از نظر فروش و نه از جهت نظرات منتقدان یک نمایش موفق نبود، هیچگاه دوباره برگزار نشد و انجمن این هنرمندان نیز سال بعد از برگزاری نمایشگاه منحل شد. با این وجود بعدها از این نمایشگاه به عنوان لحظه‌ای یاد شد که در آن جنبش امپرسیونیسم متولد شده است. با گذر زمان امپرسیونیسم محبوبیت بیشتری پیدا کرد تا اینکه در نهایت به نخستین جنبش هنری جهان مدرن تبدیل شد. امپرسیونیسم به یکی از مهم‌ترین ترندهای هنری و بنیاد هنر مدرن تبدیل شد. این جنبش به تولد ایده‌های همچون «بازی رنگ» و سادگی به تصویر کشیدن اشیا منجر شد. تکامل این جنبش، هنر قرن بیستم را تغییر داد.

اکنون که ۱۵۰ سال از برگزاری نخستین نمایشگاه می‌گذرد،‌ مسوولان موزه «اورسی» در پاریس که محل نگهداری بزرگترین مجموعه شاهکارهای امپرسیونیست و پست امپرسیونیست در جهان است،‌ تصمیم گرفته‌اند که میزبان نمایشگاه بزرگی باشند که به تجلیل امپرسیونیسم می‌پردازد.

برای نخستین‌بار در تاریخچه این موزه، بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند یک سفر ۴۵ دقیقه‌ای به کمک واقعیت مجازی  را به یک قرن و نیم قبل داشته باشند تا حضور در نمایشگاه ۱۸۷۴ و قدم زدن در بلوارهای شلوغ پاریس را تجربه کنند.

علاوه بر ۱۳۰ اثر هنری امپرسیونیستی که در این نمایشگاه جدید که اواخر ماه مارس برپا می‌شود، در این نمایشگاه همچنین آثاری که در نمایشگاه سال ۱۸۷۴ «سالن»‌ به نمایش درآمدند نیز ارائه خواهند شد.

متصدیان این نمایشگاه امیدوارند با شبیه‌سازی نمایشگاه ۱۸۷۴ به کمک واقعیت مجازی بتوانند پنجره جدیدی به روی هنر امپرسیونیسم باز کنند.
منبع: گاردین

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir