سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 42436
تاریخ انتشار : 1402/11/10 09:39

خارج شدن پرتره ملکه اسپانیا از حراج ساتبیز



پرتره ایزابل دی بروون (Isabel de Borbón) ملکه اسپانیا اثر "دیه‌گو رودویریگز دِ سیلوا ای ولاسکوئز" (Diego Velázquez) که انتظار می رفت رکوردهای پیشین این هنرمند را بشکند، بیصدا توسط حراج ساتبیز در نیویورک از حراجی خارج شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، این نقاشی درباری، که از سال ۱۹۷۸ در اختیار یک مجموعه دار خانوادگی خصوصی در ایالات متحده بود، کنارکشیده شد. نام این اثر در فهرست فروش اینترنتی خانه حراج که در ۲۱ دسامبر منتشر شد، دیده نشده است.

به نقل از روزنامه آرت گمانه زنی هایی وجود دارد که احتمالا موزه ای در ایالات متحده پیشنهادی در رابطه با خرید تابلو داده باشد، با این حال، ساتبیز هیچگونه اظهار نظری در این رابطه نکرده است. خانه حراج ارزش این اثر متعلق به دهه ۱۶۲۰ را در مزایده ای که در ۱ فوریه برگزار خواهد شد ۳۵ میلیون دلار اعلام کرده بود.

پرتره ایزابل  دی بروون Isabel de Borbón ملکه اسپانیا می تواند مربوط به نقاشی مشهور "دیه‌گو رودویریگز دِ سیلوا ای ولاسکوئز" (Diego Velázquez)  از همسرش فیلیپ چهارم باشد که توسط موزه پرادو در مادرید نگهداری می شد. این اثر در سال ۱۸۰۸ در حمله ناپلئون به اسپانیا از مجموعه سلطنتی اسپانیا در مادرید تصاحب و بعدها در سال ۱۸۳۸ در مجموعه اشراف فرانسوی دیده شد و در نهایت در اختیار بانکدار بریتانیایی و مجموعه دار کتاب Henry Huth قرار گرفت، بستگان او این تابلو را تا سال ۱۹۵۰ نزد خود نگاه داشتند تا زمانی که آخرین بار در مزایده دیده شد.

آثار نفیس "دیه‌گو رودویریگز دِ سیلوا ای ولاسکوئز" (Diego Velázquez)  را معمولا می توان در مجموعه‌های سلطنتی یا موزه ها یافت و به ندرت بصورت عمومی به مزایده گذاشته می شوند. ارزش بالا و حفظ و نگهداری خوب آن، منحصربفرد بودن این اثر را نشان می دهد. در صورت فروش این اثر، رکورد آن به بیش از دو برابر رکورد کنونی اثر فروخته شده نقاش اسپانیایی قرن هفدهم در حراجی که ۱۶،۹ میلیون دلاراست، خواهد رسید.

خانه حراج در بیانیه ای اعلام کرد که ارسال کنندگان به دلیل ادامه مذاکرات از سوی آنها به ناچار تصمیم گرفتند فروش این اثر را موقتا متوقف کنند ساتبیز گفت: "با توجه به اشتیاقی که "دیه‌گو رودویریگز دِ سیلوا ای ولاسکوئز" (Diego Velázquez)  تا این اندازه با آن مواجه شده است هر دو طرف مشتاقانه در انتظار فروش این اثر استثنایی در آینده نزدیک هستیم.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir