سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44491
تاریخ انتشار : 1402/12/17 11:36

برترین دانشگاه های هنر در دنیا



بر اساس ارزیابی معیارهایی چون شهرت دانشگاه، شهرت کارکنان و اساتید و ارزش تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه‌ ها، تعیین می‌شوند.

به گزارش تجسمی آنلاین، در لیست سال ۲۰۲۳ همچنان دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در صدر بهترین دانشگاه های هنر و طراحی جهان قرار گرفته‌اند. 10 دانشگاه برتر جهان در این حوزه به شرح زیر هستند:

Royal College of Art در لندن
University of the Arts London
Rhode Island School of Design
Parsons School of Design at The New School در نیویورک
Massachusetts Institute of Technology (MIT) در کمبریج
Aalto University در فنلاند
Pratt Institute در نیویورک
Politecnico di Milano در ایتالیا
Design Academy Eindhoven در هلند
Tongji University در شانگهای چین
بین بهترین دانشگاه‌های هنر جهان، دانشگاه‌هایی که در زمینه‌های طراحی و هنر برجستگی دارند، نه تنها برای تعلیم و تربیت دانشجویان بلکه به عنوان مراکزی برای ارتقاء هنر و طراحی شناخته می‌شوند. بهترین دانشگاه های طراحی، به منابع غنی در زمینه هنر، اساتید و محیط‌های آموزشی و پژوهشی مجهز هستند. آنها از جمله بهترین دانشگاه‌های هنر در جهان به شمار می‌روند و دانشجویان بسیاری از سرتاسر نقاط جهان به دنبال شناخته شدن این اماکن برای ارتقاء مهارت‌ها و آثار هنری خود می‌آیند.

دانشگاه‌ های عالی هنر و طراحی در آمریکا و کانادا
نام آمریکا نه تنها در لیست ده دانشگاه برتر دنیا می‌درخشد، بلکه حدود یک پنجم (41 دانشگاه) دانشگاه ‌های 200 دانشگاه برجسته‌‌ QS را تشکیل می‌دهد. خارج از لیست ۱۰ دانشگاه برتر می‌توان به دانشگاه‌های زیر در بین بهترین دانشگاه های طراحی و هنر آمریکا مراجعه کرد.

کالج مرکزی هنر
دانشگاه استنفورد
دانشگاه کارنگی ملون
موسسه هنر های کالیفرنیا
کالج هنرهای کالیفرنیا
مدرسه هنر های بصری
دانشگاه یاله

کانادا نیز دارای چهار مدرسه عالی هنر می باشد که در رده های ۵۱ تا ۱۰۰ قرار گرفته اند.

دانشگاه کنکوردیا
دانشگاه هنر امیلی کار
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه تورنتو
دانشگاه‌ های عالی طراحی در سراسر اروپا
در مجموع ۸۰ دانشگاه اروپایی در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان برای هنر و طراحی قرار دارند و همچنین شما می توانید لیست بهترین دانشگاه های جهان را در مقاله رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران را بخوانید.

دیگر دانشگاه‌ های برتر اروپایی

دانشگاه لندن گلداسمیت انگلستان
آکادمی طراحی آیندهوون
آکادمی KADK دانمارک
البته از این ۲۸ دانشگاه تعدادی در انگلیس و همچنین در سوئد هستند که با دو نماینده، از جمله دانشگاه اومئو و دانشکده هنر، صنایع دستی و طراحی دانشگاه کنستفاک، که به ترتیب در جایگاه های ۲۶ و ۴۹ این رتبه بندی قرار دارند، توانسته به خوبی در رشته هنر و طراحی کار کند. فرانسه و آلمان هر کدام دو دانشگاه در زمینه هنر و طراحی در رده ۵۱ تا ۱۰۰ قرار دارند.

بهترین دانشگاه های طراحی در استرالیا و نیوزیلند
استرالیا 15 جایگاه را از 200 جایگاه در رتبه بندی دانشگاه‌ های برتر طراحی به خود اختصاص داده است. برای مثال دانشگاهRMIT، دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه کویینزلند، دانشگاه تکنولوژی سوین برن ،دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه موناش که همگی در لیست 50 دانشگاه برتر قرار دارند.

همچنین، نیوزیلند دارای سه دانشگاه برتر جهان است: دانشگاه تکنولوژی اوکلند، دانشگاه ماسی و دانشگاه اوکلند، که هر دو در رده ۵۱ تا ۱۰۰ قرار گرفته‌اند.

دانشگاه‌ های عالی هنر و طراحی در آسیا
در رتبه بندی دانشگاه‌ های هنر و طراحی ۳۹ دانشگاه از بین ۲۰۰ دانشگاه در کشورهای آسیایی وجود دارند. چین با ۱۱ دانشگاه نسبت به سایر کشورهای آسیایی حضور پر رنگ‌تری در لیست دانشگاه‌های برتر دارد، اما تنها سه تا از آن‌ها در لیست ۵۰ دانشگاه اول قرار دارند. دانشگاه تونگجی در چین بالاترین رتبه دانشگاهی (۱۴) را به خود اختصاص داده است.

هنگ کنگ اگر چه تنها سه جایگاه در این لیست دارد، اما دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ با رتبه ۱۶ بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌‌های آسیایی برای رشته‌های هنر و طراحی دارد. از دیگر نقاط آسیا، دانشگاه هنر و طراحی تسینگو چین (۱۸)، آکادمی مرکزی چین (۲۷) و دانشگاه نانیانگ سنگاپور (۳۰) از دیگر دانشگاه های مطرح در این زمینه در آسیا می باشند.

دانشگاه‌ های عالی هنر در آمریکای لاتین
آمریکای لاتین دارای 15 مرکز عالی در لیست QS است. دانشگاه ملی مکزیک (UNAM) مکزیک در میان ۵۰ دانشگاه برتر قرار دارند. دانشگاه بوینس آیرس آرژانتین و دانشگاه پالرمو آرژانتین نیز از جمله دانشگاه‌های برتر این قاره هستند. در سایر نقاط آمریکای لاتین، برزیل و کلمبیا هر دو، 1 جایگاه در رده‌ی ۵۱ تا ۱۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

بورسیه بهترین دانشگاه ها در رشته هنر به چه صورت است؟
بورسیه رشته‌های هنر یک فرصت عالی برای دانشجویانی است که می‌خواهند در زمینه‌های مختلف هنری تحصیل کنند و آثار خلاقانه‌ای ارائه دهند. بورسیه‌های رشته هنر در سراسر جهان در دسترس هستند و شامل رشته ­های مختلفی مانند گرافیک، سینما، طراحی لباس، طراحی صنعتی، طراحی داخلی، هنرهای نمایشی، موسیقی، تاریخ هنر، نقاشی، انیمیشن و عکاسی می‌شوند.

برای درخواست بورسیه در رشته‌های هنر، دانشجو باید شرایط خاص دانشگاه یا سازمان ارائه‌دهنده بورسیه را برآورده کند. این شرایط ممکن است شامل داشتن مدرک زبان معتبر، نمونه کارهای هنری، رزومه و انگیزه نامه باشد. بعضی از بورسیه‌های رشته هنر فقط به مقطع خاص یا کشور خاصی اختصاص دارند و بعضی دیگر برای دانشجویان تمام مقاطع و کشورها قابل استفاده هستند. بعضی از بورسیه‌ها در رشته هنر کامل و بعضی با دریافت مبالغ ناچیز ارائه می‌شوند.

برخی دیگر از از بورسیه‌های تحصیلی در بهترین دانشگاه های هنر و طراحی جهان به صورت رقابتی و بعضی به صورت تضمین شده به دانشجویان و متقاضیان اعطا می‌شوند؛ در نتیجه دانشجو باید با توجه به علاقه، استعداد و شرایط خود به دنبال بورسیه مناسب باشد. چالش مهم در گرفتن بورسیه، یافتن همه فرصت‌های مرتبط برای متقاضی است؛ بنابراین شاید بهتر باشد برای جلوگیری از سردرگمی، ابتدا دانشگاه و کشور هدف خود را برای ادامه تحصیل مشخص کنید و سپس به دنبال بورسیه‌های ‌ارائه شده در آن‌ها باشید.

بهترین دانشگاه های هنر جهان برای تحصیل در رشته گرافیک
به گفته سایتletsgouni، کشورهای کانادا و استرالیا دارای بهترین دانشگاه‌های هنری در زمینه گرافیک هستند. برخی از بهترین دانشگاه‌های این دو کشور که برای تحصیل رشته گرافیک موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته، در زیر معرفی شده است.

دانشگاه یورک
دانشگاه یورک یکی از پیشروان آموزشی دنیا در زمینه تدریس و پژوهش در رشته گرافیک است. این دانشگاه دارای برنامه‌های تحصیلی متنوع و جذاب در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زیر شاخه‌های مختلف طراحی گرافیک، از جمله طراحی رسانه‌ای، طراحی تعاملی، طراحی نماد و طراحی صنعتی است. به‌ جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی جهان دانشگاه یورک در کشور کانادا به شمار می‌رود.

دانشگاه کوئینز
دانشگاه کوئینز در کشور کانادا یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر است که برنامه‌های تحصیلی باکیفیت و نوآورانه­ای را در رشته گرافیک ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای بخش هنر و علوم است که در آن دوره‌های مختلف طراحی گرافیک، از جمله طراحی سایت، طراحی بازی، طراحی نماد و طراحی حروف به علاقه­ مندان به این رشته آموزش داده می‌شود.

دانشگاه آلبرتا
دانشگاه آلبرتا در کانادا یک دانشگاه پویا بوده که به‌عنوان چالش‌برانگیزترین مرکز آموزشی در حوزۀ هنر و طراحی شناخته شده است. این دانشگاه با همکاری با صنعت و جامعه، بسته‌ هایی تخصصی و کاربردی در رشته گرافیک تهیه کرده که به دانشجویان خلاق و مبتکر کمک می‌کند تا به بهترین شکل ایده‌های خود را تجسم کنند و بیافرینند. طراحی گرافیک و تجسم، طراحی صنعتی و محصول، طراحی محیطی و فضایی و طراحی پوشاک و مد بعضی از برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه در رشته گرافیک هستند.

دانشگاه سیدنی
دانشگاه سیدنی از کهن‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌ های استرالیا و جهان محسوب می­شود. این دانشگاه دارای بخش هنر و طراحی است که در آن دوره‌های تحصیلی در رشته گرافیک با تأکید بر نقش‌ آفرینی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی طراحان گرافیک ارائه می‌شود. کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای هنر و طراحی گرافیک از دوره‌های تحصیلی مهم و محبوب هنری در این دانشگاه هستند.

دانشگاه ملبورن
دانشگاه ملبورن را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی جهان معرفی کرد. این مرکز یکی از پیشروان هنر در زمینة تحقیقات و آموزش رشته گرافیک است. این دانشگاه دارای بخش هنر و طراحی بوده که در آن بسته‌های تخصصی و جامع در جهت آموزش گرافیک با تأکید بر خلاقیت، نوآوری و حل مسئله در اختیار دانشجویان علاقه­ مند قرار داده می‌شود.

دانشگاه کرتین
دانشگاه کرتین یکی از دانشگاه‌های جوان و پویا در کشور استرالیا است که چالش‌برانگیزترین نوع تدریس در حوزه هنر و طراحی گرافیک را دارد. این دانشگاه با همکاری صنعت و جامعه، برنامه‌های تحصیلی کاربردی و متناسب با نیازهای بازار کار در رشته گرافیک را ارائه می‌دهد.

شرایط عمومی تحصیل در رشته ‌های هنر، طراحی و مد در خارج از کشور
برای تحصیل در بهترین دانشگاه های هنر و طراحی جهان در رشته‌های هنر، طراحی و مد، شما باید موارد زیر را در نظر داشته باشید و قدم‌ به‌ قدم پیش بروید. اولین قدم انتخاب کشور و دانشگاه مناسب برای تحصیل است. شما باید باتوجه‌ به علاقه، هزینه‌ها، زبان و فرهنگ کشور و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، انتخاب خود را انجام دهید. سپس با مطالعه شرایط پذیرش آن دانشگاه، باید برای اخذ پذیرش تحصیل، شرایط و مدارک لازم را برآورده کنید. برخی از شرایط و مدارک موردنیاز عبارت‌اند از:

ارائه مدارک تحصیلی قبلی به‌ صورت رسمی به زبان انگلیسی یا با ترجمه به زبان رسمی کشور مقصد
ارائه نمونه کار هنری در حوزه هنر، طراحی و مد به‌ صورت پورتفولیو چاپ شده یا دیجیتال به دانشگاه موردنظر
تحویل مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان رسمی کشور مقصد
داشتن نامه توصیه از سوی استادان، همکاران یا کارفرمایان سابق
ارائه نامه تقاضا به زبان انگلیسی یا زبان رسمی کشور مقصد شامل اطلاعات در مورد انگیزه، هدف و برنامه شما برای تحصیل در رشته هنر، طراحی و مد
اخذ ویزای تحصیلی
بهترین دانشگاه‌های طراحی در سراسر جهان با شهرت بی‌نظیری شناخته می‌شوند. این دانشگاه‌ها در رده بهترین دانشگاه های هنر نیز جای دارند. دانشگاه‌های هنر و طراحی برجسته در دنیا، به عنوان نقاط مهمی برای توسعه و پیشرفت صنایع خلاقانه به شمار می‌روند. همچنین از امکانات مدرن، اساتید با تجربه و برنامه‌های آموزشی متنوعی برخوردارند که دانشجویان هنر را، در رشته‌های مختلف هنر و طراحی تربیت می‌کنند. بهترین دانشگاه‌های هنر جهان، فرصت‌های بی‌پایانی را به دانشجویان می‌دهند تا استعدادهای طراحی و خلاقیت خود را به شکوفا کنند.

هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان در رشته هنر
هزینه‌ های تحصیل در این دانشگاه‌ ها بستگی به سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و ملیت دانشجو تفاوت دارد. به‌طورکلی دانشجویان بین‌ المللی باید هزینه‌ های بالاتری نسبت به دانشجویان محلی پرداخت کنند. برخی از این دانشگاه‌ ها نیز بورسیه تحصیلی و کمک‌ هزینه برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند.

برای مثال در دانشگاه‌ آکسفورد هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته‌های هنر برای دانشجویان محلی از ۹۲۵۰ یورو تا ۱۰۴۳۰ یورو و برای دانشجویان بین‌المللی از ۲۸۱۰۰ یورو تا ۳۵۵۰۰ یورو است. این دانشگاه بورسیه تحصیلات تکمیلی و کمک‌هزینه نیز برای دانشجو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یان بین‌ المللی ارائه می‌دهد.

کالج لندن برای تحصیل دانشجویان محلی در رشته‌ های هنری در مقطع کارشناسی از ۹۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰ یورو شهریه دریافت می‌کند و دانشجویان بین‌المللی از ۳۱۲۷۰ تا ۳۹۴۵۰ یورو شهریه می‌پردازند. این دانشگاه نیز بورسیه تحصیلی و کمک‌هزینه برای دانشجویان بین‌ المللی ارائه می‌دهد.

دانشگاه شیکاگو نیز به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هنر و طراحی جهان برای تحصیل در رشته‌های هنری در مقطع کارشناسی حدود ۵۷۶۴۲ دلار به‌عنوان شهریه از همه دانشجویان دریافت می‌کند. برای تحصیل در این دانشگاه حدود ۱۷۰۰ دلار نیز هزینه زندگی دانشجویی است که علاقه‌مندان باید بپردازند، البته این دانشگاه نیز کمک‌هزینه مالی بر اساس نیاز مالی دانشجو ارائه می‌دهد.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir