سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 44553
تاریخ انتشار : 1403/01/23 11:51

مونه و باغهای ژاپنی



کلود مونه یکی از بنیان‌گذاران مکتب امپرسیونیسم در نقاشی است. این واژه از یکی از نقاشی های کلود مونه با نام “دریافتی از طلوع آفتاب” گرفته شده که به این مکتب “دریافتگری” هم گفته می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، آثار به جا مانده از مونه در مهم‌ترین گالری‌ها و نگارخانه‌ها در سراسی جهان نگهداری می‌شود. اسکار کلاد مونه (Oscar-Claude Monet) علاوه و مکتب هنری او، نه تنها در نقاشی که در ادبیات نیز تاثیر بسزایی داشته است.

کلود مونه هنرمند موفقی بود. شهرت او در دنیای هنر وضعیت اقتصادی خوبی را برای او رقم زد و توانست خانه باغی بزرگ بخرد که “برکه‌ نیلوفرهای آبی” که نام یکی از تابلوهای نقاشی معروف اوست، در همین بنا واقع شده است. کلود مونه همچنین نقاشی های دیگری از مناظر محل زندگی خود به تصویر درآورده است.. کلود مونه در ۵ دسامبر سال ۱۹۲۶ در سن ۸۶ سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت. خانه، باغ و برکه نیلوفرهای آبی، توسط تنها وارث او، پسرش میشل؛ در سال ۱۹۶۶ به آکادمی هنرهای زیبای فرانسه (بخشی از انستیتو فرانسه) واگذار شده‌است.

باغ هنر را می توان از آثار کلود مونه به شمار آورد که نشانی است از مجموعه نقاشی‌های این هنرمند  در طول اقامت خود در Giverny است، جایی که او تا روزی که درگذشت در آنجا زندگی کرد. 
بزرگ‌ترین الهام او در این اثر باغ زیبای ژاپنی بود که این هنرمند در خانه خود داشت. هرگاه گلهای یاس بنفش شکوفا می شدند، مونه آن‌ها را با ضربات کوتاه و ضخیم بارنگ غلیظ نقاشی می کرد. این اثر هنری نمایشی است از یک باغ گل شناور بین مناطق آفتابی و سایه.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir